رئیس اداره سنجش آموزش و پرورش استان فارس همچنین از برگزاری آزمون تیزهوشان در روزهای ٢٠ و ٢١ خردادماه جاری به صورت حضوری خبر داد.
کد خبر: ۹۶۶۳۳۱
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۷ 24 May 2021

تابناک فارس به نقل از ایسنا: امیر شیرازی‌نژاد بیان کرد: بیش از ٣٥ هزار دانش آموز در مقطع متوسطه دوم، در پایه دوازدهم در فارس در امتحانات نهایی به صورت حضوری شرکت می‌کنند.

او افزود: با توجه به اینکه آزمون‌ها باید در چهار رشته فعال علوم انسانی، علوم تجربی، ریاضی و علوم معارف به صورت روزانه برگزار شود اما در راستای رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی، رشته‌ها را جدا کردیم.

رئیس اداره سنجش آموزش و پرورش فارس ادامه داد: طبق قانون باید آزمون هر چهار رشته در یک روز و در یک حوزه ۳۰۰ و ٤٠٠ نفره برگزار می‌شد اما امتحانات رشته علوم تجربی و ریاضی را در یک روز و امتحانات رشته علوم انسانی و علوم معارف را در روز دیگر برگزار می‌کنیم و در واقع تعداد روزهای امتحانی را بیشتر کرده‌ایم تا دانش آموزان با فاصله بیشتری نسبت به هم در جلسه حضور پیدا کنند.

شیرازی‌نژاد خاطرنشان کرد: اکنون به جای حضور ٣٠٠ و ٤٠٠ نفره دانش آموزان در یک حوزه، حدود ١٢٠ و ١٣٠ نفر شرکت می‌کنند.

او با بیان اینکه ضدعفونی حوزه امتحانی پیش از حضور دانش آموزان انجام می‌شود، گفت: رؤسای حوزه‌ها با این احساس که دانش آموزان فرزندان خودشان هستند، تمام تلاش خود را بر عدم ابتلای دانش آموزان به ویروس کرونا به کار گرفته‌اند.

رئیس اداره سنجش آموزش و پرورش فارس همچنین از پیش‌بینی تمهیداتی ویژه دانش‌آموزان مشکوک به بیماری کرونا در حوزه‌های امتحانی اشاره کرد و گفت: برای دانش‌آموزانی که احساس بیماری می‌کنند و مشکوک به کرونا هستند در هر حوزه امتحانی، اتاق‌هایی را پیش بینی کرده‌ایم که دانش آموز جدای از سایر همکلاسی‌های خود در آزمون شرکت کنند.

شیرازی‌نژاد اضافه کرد: اگر دانش آموزی بیمار باشد و احساس کند که با حضورش در حوزه امتحانی احتمال مبتلا کردن سایرین وجود دارد، مسئولیت اجتماعی‌اش حکم می‌کند که امتحان ندهد و در شهریورماه امتحان دهد تا مشکلی برای کسی پیش نیاید.

رئیس اداره سنجش آموزش و پرورش استان فارس همچنین از برگزاری آزمون تیزهوشان در روزهای ٢٠ و ٢١ خردادماه جاری به صورت حضوری خبر داد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار